داعش مدعی دروغین آخرالزمان
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6726
بازدید دیروز : 344
بازدید هفته : 7585
بازدید ماه : 60863
بازدید کل : 10452618
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 19 / 3 / 1399

داعش با تمسک به روایات دروغین خود را برترین مسلمانان می دانند و معتقدند درگیری و دشمنی اصلی آنها با دشمن بعید یعنی جهان کفر و مسیحیت است و دشمن قریب خود یعنی شیعیان را هم رافضه می خوانند و مدعی هستند آخرالزمان در حال فرا رسیدن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مهدویت موضوعی است که مورد بحث و تایید تمام مذاهب و ادیان آسمانی و غیرآسمانی است، اظهار کرد: آخرالزمان و مهدویت از یک منظر نظریه، عقلانی و انسانی است، به این معنا که معمولاً انسان ها با مجموعه ای از مشکلات فکری، دنیایی و ... روبرو هستند و زمانی که مشکلی برای آنها ایجاد می شود، به دنبال یک منجی، ناصر و نجات دهنده می گردند و این در زمره حوادث و مشکلات اجتماعی که سختی های بسیاری را برای مجموعه انسان ها ایجاد کند، وبژه تر است، در این مواقع، انسان ها به دنبال منجی بزرگتری می گردند.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز در ادیان مختلف اعم از یهودیت و مسیحیت موضوع منجی و موعود مطرح شده است، تصریح کرد: برخی از جمعیت ها و ملت ها، در راه تشخیص و یافتن این منجی و موعود، خطا رفته اند و برخی نیز توانسته اند، مسیر صحیح را تشخیص دهند و این در جهان اسلام بسیار مشهود است.

جعفری فراهانی ادامه داد: براساس ادله اربعه شامل عقل، قرآن، سنت پیامبر(ص) و اجماع، منجی و مهدویت دارای سند و پشتوانه قوی است، در بحث عقل، حکم این است که در مواجهه با مشکلات و سختی ها باید به دنبال ناجی برویم تا بتوانیم آن را حل کنیم و در آیات قرآن کریم نیز موضوع مهدویت و آخرالزمان مطرح شده است.

کارشناس فِرَق و مذاهب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به مهدویت و آخرالزمان پرداخته است، گفت: آیاتی از قرآن به مسئله موعود و آخرالزمان اشاره دارد: «وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون[سوره انبیاء/105]؛ و ما در زبور- پس از تورات- نوشته‏ايم كه اين زمين را بندگان صالح من به ميراث خواهند برد.» یا در آیه دیگر آمده: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ[سوره قصص/5]؛ ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم» همچنین است آیه: «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ[سوره هود/86]؛ آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایه های حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید» که تفسیر به وجود منجی و حضرت مهدی(عج) شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سنت و روایات نیز، پیرامون منجی و آخرالزمان بحث فراوانی به میان آمده است، گفت: در زمینه اجماع نیز مهدویت و آخرالزمان مورد اجماع علمای مذهبی و دینی قرار دارد و مراجع نیز به آن تاکید دارند که در نهایت می توان گفت؛ منجی و آخرالزمان بحثی مورد اتفاق ملل گذشته و ادیان مختلف بوده و هم اکنون نیز مورد وفاق است و در آینده نیز خواهد بود.

جعفری فراهانی با اشاره به عقاید و نگرش جریان تکفیری داعش نسبت به آموزه های اسلامی، گفت: داعش یک جریان انحرافی، ساختگی و جعلی است که اندیشمندان واقع بین جهان اسلام از مذاهب شیعه و اهل سنت معتقدند آنها جریانی انحرافی، غلط، دروغین و ساختگی اند.

کارشناس فِرَق و مذاهب اسلامی تاکید کرد: این جریان با شعارهای دروغین و غلط، جوسازی و کارهای رسانه ای و همچنین پشتیبانی استکبار جهانی، خود را به اسلام متصل می کند و اندیشمندان مختلف مذاهب اسلامی شیعه و اهل سنت تلاش دارند که انتساب داعش به اسلام را رد کنند و پرده دروغین آنها که با شعار «لا اِلهَ الا الله، محمّد رسولُ الله» ایجاد شده کنار زده و واقعیت و حقیقت آنها مشخص شود که به لطف خداوند تاکنون زحمات بسیاری در این زمینه کشیده شده و نویسندگان، سخنرانان و متفکران شیعه و سنی در این زمینه تلاش کردند و بخش هایی از چهره دروغین آنها را نشان داده اند.

وی با بیان اینکه داعشی ها در زمینه آخرالزمان معتقد به دو دیدگاه هستند، ابراز کرد: یکی از آنها جریان دابق است که این دیدگاه ناشی از یک بحث تاریخی است، دابق، روستا و محلی در شمال کشور سوریه است که فاصله 35 کیلومتری تا حلب دارد و با جنوب ترکیه نیز همسایه است که در این روستا، حدود سه هزار نفر زندگی می کنند و دارای تاریخچه ای است که از دو جهت مورد توجه قرار می گیرد.

جعفری فراهانی اضافه کرد: یکی از آنها این است که سلیمان بن عبدالملک، خلیفه اموی بین سال های 96 تا 99 هجری در این منطقه اردو زد و ارتش و سپاه خود را در این محل مستقر کرد تا قسطنطنیه (استانبول کنونی) مرکز مسیحیان را فتح کند و این محل، منطقه ای استراتژیک برای این فتح شد که البته موفق به این مهم نشدند اما در نهایت زمان سلطان سلیم اول، قسطنطنیه به فتح مسلمانان درآمد و امپراطوری عثمانی در این منطقه تاسیس شد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه این امپراطوری بزرگ قریب 500 سال بر اسلام حکومت کرد، افزود: در زمان جنگ سلیمان بن عبدالملک و بعد سلطان سلیم، به این جهت بنا داشتند به نوعی جهان اسلام را نجات دهند و گسترش حکومت داشته باشند و بعد نیز با رویکرد آمدن سلاطین عثمانی، مشکلات موجود در جهان اسلام از قبیل: پراکندگی کشورها، ضعف و اضمحلال آنها و اختلافات و درگیری ها، برطرف شود و 500 سال نیز به حکومت پرداخت و آنها مدعی هستند که مسلمانان در آن زمان سرافزار شدند و تا مدت ها مشکلی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه مهدویت و آخرالزمان همواره در زمان هایی که فتنه ها، آشوب ها و سختی هایی برای ملت ها پدیدار می شود، مطرح می شود، ادامه داد: داعشی ها برای تمسک و استدلال پیرامون واقعه دابق، به روایاتی نیز متوسل می شوند که مثلاً ابوهريره از پیامبر(ص) نقل کرده است: «لا تقومُ الساعةُ حتى ينزلَ الرومُ بالأعماقِ أو بدابقٍ، فيخرجَ إليهم جيشٌ من المدينةِ من خيارِ أهلِ الأرضِ يومئذٍ، فإذا تصافوا، قالتِ الرومُ: خلُّوا بيننا وبين الذين سَبَوا منا نُقاتلُهم، فيقولُ المسلمون: لا واللهِ لا نُخلِّي بينكم وبين إخوانِنا، فيُقاتلونَهم، فيُهزمُ ثلثٌ لا يتوبُ اللهُ عليهم أبدًا، ويُقتلُ ثلثٌ هم أفضلُ الشهداءِ عندَ اللهِ، ... ؛ آخرالزمان یا قیامت برپا نمی شود، مگر زمانی که رومیان به اعماق یا دابق هجوم می آورند. پس در آن روز لشکری از مدینه که از خوبان اهل زمین هستند به سوی آنها روانه می شوند. پس یک سوم آنها کشته می شوندکه برترین شهدا نزد خداوند هستند و یک سوم دیگر فاتح می شوند که به هیچ فتنه ای دچار نمی گردند. سپس قسطنطنیه را فتح می کنند ... پس در آن زمان عیسی مسیح نزول می کند ... پس چون دشمن خدا او را می بیند، مانند نمک در آب حل می شود».

جعفری فراهانی گفت: داعشی ها خود را متصف به این روایات دروغین می دانند و خود را برترین مسلمانان می نامند و معتقدند درگیری و دشمنی اصلی آنها با دشمن بعید یعنی جهان کفر و مسیحیت است و دشمن قریب خود یعنی شیعیان را هم رافضه می خوانند و مدعی هستند که آخرالزمان در حال فرا رسیدن است و ما در منطقه دابق و اعماق قیام کرده ایم و درحال پیش روی هستیم!!

وی در پایان بخش نخست از سخنان خود با اشاره به اینکه داعشی ها معتقدند، زمینه قیامت با کارهای آنها پدیدار خواهد شد، خاطرنشان کرد: داعشی ها معتقد هستند، عیسی (ع) در این منطقه فرود خواهد آمد و مدعی هستند در نهایت پیروزی برای آنهاست ولی شکست و فرار آنها از کوبانی و از دست دادن مناطق اشغالی نشان داد تطبیق حوادث آخر الزمانی با افکار پوچ و خیالی داعش تصوری ابلهانه و دروغین است که همه مسلمانان جهان و به ویژه نخبگان می بایست هوشیار باشند و تلاش کنند تا طبقات ضعیف مردم، فریب تبلیغات فریبنده تکفیری ها را نخورند و به لشکر داعش و دیگر جریان های انحرافی ملحق نشوند.

عدو بعید و عدو قریبِ جریان های تکفیری !

حجت الاسلام والمسلین عباس جعفری فراهانی با اشاره به اینکه جریان های تکفیری برای خود دو دشمن قائل هستند، اظهار کرد: آنها معتقدند دو دشمن بعید و قریب دارند که عدو بعید را همان کفار، مشرکین، مسیحیان و یهودیان می دانند و معتقدند افرادی که از دین اسلام خارج هستند، دشمنان دور ما محسوب می شوند زیرا نمی توانیم آنها را هدایت و امر به معروف کنیم لذا باید دشمنان قریب(نزدیک) را که همان پیروان اهل بیت(ع) هستند، از میان برداریم و آنان، شیعیان را منحرف و رافضه می دانند.

وی با اشاره به اینکه این گروه ها معتقدند بعد از حذف شیعیان می توانند دشمن بعید را به سمت اسلام دعوت کنند، گفت: این افراد، جاهلیت و علم، کفر و تکفیر، هجرت، جهاد، امت اسلامی، خلافت، عمارت، توحش و آخرالزمان و مهدویت را به گونه ای خاص تفسیر می کنند.

جعفری فراهانی با تشریح سبک زندگی جریان و جبهه حق و مبانی اعتقادی آنان در مقابل جبهه تکفیر افزود: شیعیان به پیروی از اهل بیت(ع) می پردازند که در قرآن به واسطه آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا؛ خداوند اراده فرموده است که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند» یا آیه ولایت «یَا اَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ؛ اى پیامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ کن» که در ادامه آن آمده: «الْیَوْمَ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ؛ امروز دین شما را برایتان کامل کردم» و 100 آیه دیگر که پیرامون شان و منزلت امیرالمومنین امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نازل شده است، معرفی شده اند که حاصل این اعتقاد و پیروی، در اصلی به نام «امامت» تجیمع می شود.

دفاع از اصل امامت بر شیعیان، واجب عینی و کفایی است

وی با اشاره به اینکه دفاع از اصل امامت بر همه شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) واجب عینی است، تاکید کرد: علما، فقها و مراجع اسلام، دفاع از اصل امامت را برای همه پیروان اهل بیت(ع) واجب عینی می دانند؛ البته در زمان های مختلف، مصادیق این اصل امامت متفاوت بوده است.

این کارشناس فِرَق و مذاهب اضافه کرد: در دوره های اخیر، داعشی ها و تکفیری ها به جنگ با پیروان اهل بیت(ع) می پردازند و به حرم ائمه اطهار(ع) حمله می کنند و قصد جسارت و توهین دارند، به علمای شیعه، مساجد و اماکن مقدس و مقبره اصحاب پیامبر(ص) حمله می کنند، بنابراین بر مسلمانان و شیعیان اهل بیت(ع) واجب است که به دفاع از امامت بپردازند و حتی این مهم بر پیروان دیگر مذاهب اسلامی مانند اهل سنت نیز واجب است، البته بسیاری از پیروان آنها نیز این جنایات را قبول ندارند و حتی به مبارزه می پردازند و جان خود را از دست می دهند.

دفاع از حرم معصومان(ع) بر شیعیان واجب است

جعفری فراهانی با اشاره به اینکه بسیاری از شخصیت های غیر شیعه در عربستان سعودی، مصر، سوریه و ... در راه مبارزه با این جریان های تندور و تکفیری، جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: این دفاع بر پیروان اهل بیت(ع) بطور اکید واجب است که با این تندوری ها به مبارزه بپردازند و از حرم اهل بیت(ع) دفاع کنند؛ حتی دفاع از اماکن تاریخی مانند قبور انبیاء و علما در وادی السلام بر شیعیان واجب است چنانکه امروز می بینیم مردانه در این مسیر شخصیت های بزرگی از لشکریان و غیورمردان جریان و جبهه حق در حال مبارزه هستند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) اضافه کرد: پیروان اهل بیت(ع) حاضرند، جان خود را در راه دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) فدا کنند که نمونه اخیر آن، شهید «محسن حججی» است که با فداکاری و رشادت فراوان و در اثر توطئه آمریکایی ها در راستای کمک به داعشی ها و بمباران مواضع حشدالشعبی، به اسارت این گروه ها درآمد و در نهایت نیز سر از بدنش جدا شد و به شهادت رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع از حرم ادامه مسیر امام حسین (ع) و یارانشان در عاشورای سال ۶۱ هجری است که با ایثار از دین و جبهه حق دفاع کردند و موجب ماندگاری دین و نهایتاً سقوط بنی امیه شدند؛ مدافعان حرم هم زمینه نابودی داعش و اربابان‌اش را فراهم می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: مدعیان دروغین
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی